19. Abril 2024

COMUNICAT D’ARA REUS CONTRA LA REPRESSIÓ POLICIAL
Pla mig d'agents de la policia espanyola emportant-se urnes en bosses d'escombraries de l'institut de Sant Salvador, a Tarragona, l'1 d'octubre del 2017. (Horitzontal)

REDACCIÓ2 Octubre, 20170

Comunicat oficial d’Ara Reus per condemnar la violència exercida per part dels cossos de seguretat de l’Estat el diumenge 1 d’Octubre Desolació, indignació i tristesa.

No creiem que existeixin paraules més adequades per descriure l’estat d’ànim majoritari de la societat catalana en aquests moments. Les escenes de viscudes ahir 1 d’Octubre a Catalunya estan donant la volta al món i deixaran una petjada molt difícil d’esborrar.

Des d’Ara Reus condemnen fermament la violència utilitzada per part de els forces de seguretat de l’Estat produïda durant la mobilització d’ahir 1 d’octubre. Manifestem la nostra repulsa de la totalitat de les accions de repressió que hem pogut veure en tots els mitjans de comunicació i xarxes socials.

Les imatges de violència a Catalunya ens fan retrocedir 40 anys com a societat perdent així els drets adquirits que tant ha costat aconseguir. L’excés i la desproporció policial es xifra en 893 ferits, dos d’ells molt greus.

Des d’Ara Reus manifestem que per damunt de qualsevol ideologia política hi ha el dret a la llibertat d’expressió. Com hem dit en diverses ocasions el nostre partit que sempre ha defensat i explicat la nostra pluralitat com a partit municipalista.

Tant és així que vam enviar comunicats als nostres afiliats animant-los a que cadascú de forma lliure pogués exercir el seu dret democràtic. Com a partit municipalista presentarem en la propera junta de portaveus una proposta de resolució condemnant els actes violents, i en favor de les víctimes de l’1 d’octubre.

Aquesta proposta serà traslladada en els propers dies. Si bé es cert que ens preocupa els possibles escenaris socials i polítics que han d’esdevenir els propers dies, demanem que el diàleg, el consens i la pluralitat siguin les úniques eines per trobar una solució racional pel poble de Catalunya.

Quins partits governaran a Tarragona?