25. Abril 2024

COMUNICAT: Plataforma per un camp de Rugbi a Reus

QUE CAP EQUIP ESPORTIU MÉS DE REUS HAGI DE MARXAR PEL DESMANTELLAMENT D’INSTAL·LACIONS I LA MANCA DE SUPORT MUNICIPAL

RUGBYLa Plataforma lamenta que la mala gestió i la manca de previsió dels responsables municipals hagin desembocat en la confirmació d’allò que fa temps tothom temia i preveia: la marxa del primer equip femení de rugbi de Reus a una altra ciutat on sí se’ls garanteixen equipaments i condicions dignes per la pràctica d’aquest esport. L’equip ha confirmat públicament avui la seva marxa, a través de les seves xarxes socials. Lamentem profundament aquesta mala notícia per l’esport de la ciutat, en general i pel femení, en particular. La notícia, però, no pot agafar ningú per sorpresa, especialment als responsables de la gestió de l’esport i a l’Ajuntament de Reus, que han propiciat les greus dificultats per les quals passa actualment aquest esport, amb l’eliminació del camp de rugbi municipal i l’absència de solucions efectives per a la seva pràctica en condicions dignes a la ciutat.

Ningú pot culpar les esportistes amb reptes i aspiracions de buscar solucions a aquestes mancances allà on les ofereixen. En canvi, assenyalem directament la política de gestió de l’esport i dels equipaments de l’Ajuntament de ser la causa directa d’aquesta pèrdua. Les ajudes a societats privades i a l’esport professional s’han posat per davant dels deures cap a l’esport amateur de les entitats del teixit social i esportiu local. Ni tan sols s’han buscat solucions reals per fer-les compatibles, tal i com ara es demostra.

Reus es queda sense un equip de primera que tenia la ciutat. Sí, era de rugbi. I sí, era femení. L’actuació de l’Ajuntament deixa clara i evident la poca importància que s’han donat a aquests valors, malgrat les recepcions oficials i els reconeixements de paraula quan les jugadores han tornat a casa amb triomfs, després de passejar amb èxit el nom de Reus per tot Catalunya.

Ara més que mai, exigim als nostres representants públics que treballin pequè el rugbi de Reus amb tota la resta de categories: des de la canalla de l’escola fins al sènior, pugui continuar en condicions dignes a la ciutat amb un camp municipal i amb el suport que mereixen. Aquí hi ha molts esportistes i ciutadans disposats a fer que el rugbi segueixi amb força. L’any que ve aquest esport complirà 50 anys a Reus, mig segle de vida. Volem celebrar aquest aniversari amb la ciutat, estenent els nostres valors i creixent. Potser en el futur, fins i tot, novament amb un equip femení.

Avui més que mai, cal la implicació i el compromís de l’Ajuntament cap a un esport que ha maltractat darrerament. Per l’esport base i amateur, i per uns equipaments de tothom i per a tothom,

Que cap equip esportiu més d’aquesta ciutat hagi de marxar de Reus!

Plataforma per un camp de Rugbi a Reus

Quins partits governaran a Tarragona?